P arlamentul a adoptat azi modificările aduse regulamentului financiar, statutului funcționarilor Comunităților Europene și bugetului 2010, modificări necesare pentru lansarea Serviciului European de Acțiune Externă (SEAE). Deputații au reușit să asigure un control sporit asupra serviciului precum și respectarea echilibrului geografic și de gen cu privire la personalul noului serviciu.
Revizuirea regulamentului financiar a fost modificat pentru a asigura transparența și responsabilitatea financiară necesară. Amendamentele introduse de către deputați conțin prevederi stricte legate de trasabilitatea și răspunderea bugetară și financiară.
Control bugetar și transparență
În termeni bugetari, SEAE va funcționa ca instituție de sine stătătoare, având o secțiune separată în bugetul UE. Parlamentul va acorda descărcarea gestiunii bugetare pentru SEAE, iar Comisia va fi responsabilă pentru bugetul operațional.
Pentru a asigura transparența bugetară, Comisia va trebui să furnizeze Parlamentului European și Consiliului un document de lucru detaliat, împreună cu proiectul de buget al UE, în care sunt prezentate toate cheltuielile administrative și operaționale legate de acțiunea externă a Uniunii.
Rolul șefilor de delegație
Înainte de a-și prelua funcția, șefii delegațiilor "trebuie să participe la cursuri specifice de formare privind sarcinile și responsabilitățile ce le revin ordonatorilor de credite, precum și execuția bugetară". aceștia vor trebui să coopereze îndeaproape cu Parlamentul, să ofere informațiile necesare și să participe la reuniunile comisiilor parlamentare dacă li se solicită.
Raportul aferent a fost adoptat cu 578 voturi pentru, 39 împotrivă și 28 abțineri.
Regulamentul privind statutul funcționarilor europeni
Regulile privind personalul serviciului sunt prevăzute într-un text de compromis negociat d