In urma consultarii bazei de date a Directiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili, precizam ca societatea GRUP FEROVIAR ROMAN S.A. nu figureaza cu sechestre instituite, conturi blocate si nici nu figureaza pe lista datornicilor publicata pe site-ul ANAF, au comunicat oficialii institutiei luni dimineata
Potrivit unui site de stiri, averea lui Gruia Stoica, patronul companiei GFR, câștigătorul licitației de privatizare a CFR Marfă ar fi fost pusă sub sechestru.
Conform unei analize publicate de HotNews.ro, privatizarea CFR Marfă a fost însoțită de scandaluri, aruncate aiurea în spatele FMI pe motiv că ar fi impus un timp prea scurt pentru pregătirea privatizării. În realitate, privatizarea CFR Marfă era în acord încă din 2011, e adevărat că statul a tot încercat să amâne privatizarea. S-au găsit tot felul de scuze: că „acum nu e momentul, că e criză și obținem prea puțini bani“; că „ar trebui restructurată întâi, s-o privatizăm mai bine“ (restructurare care totuși nu s-a făcut în mai bine de un deceniu de căpușare în care ar fi existat nenumărate ocazii); că este o chestiune de siguranță națională și atunci e nevoie de avizul CSAT; că vrem privatizare cu pachet minoritar, ba hai majoritar. Inclusiv povestea cu CSAT, privatizarea n-ar fi trebuit să fie pe masa Consiliului nici la aprobarea strategiei, nici după, aprobarea inițială în CSAT a fost încă o încercare de tergiversare a procesului. Când, în sfârșit, FMI n-a mai tolerat amânarea, s-a început privatizarea, cu toate scandalurile aferente: bâlbele privind ștergerea datoriilor; retragerea OmniTRAX pe motiv că n-a avut acces rezonabil la date; retragerea Transdonau Finanz că n-au avut de unde scoate banii; apoi, o ofertă finală de la GFR care se pare că n-a fost chiar finală, s-a mai negociat după, ceea ce ar fi ilegal; totul, cu senzația clară că se știa dina