DESIGN PRELIMINAR PENTRU COLECŢIILE 2009
Ceramica a devenit astăzi un material repetitiv, unul de larg consum, cu o istorie aparte, dar cu un viitor liniar, uniform, în ceea ce priveşte manufacturierea. Pentru că procesul de obţinere a ceramicii era dificil în trecut, obiectele din acest material erau preţuite, astfel încât se realizau colecţii unicat, cu modele inedite, care au fost păstrate timp de generaţii întregi. O dată cu perfecţionarea tehnologiei, aceasta şi-a pierdut din valoare, astăzi fiind unul dintre materialele comune, uşor de întreţinut şi disponibile la un preţ mic.
MAGIA LUCRULUI
Pentru că unii designeri încă mai simt magia lucrului cu ceramica şi vor să exploreze această temă, lansează colecţii cu piese din acest material sub diferite forme, vase, căni, veselă, plăci de flise şi gresie. Ideea de la care se porneşte în realizarea unui obiect este cosmetizată încât să placă publicului, dar să fie în acelaşi timp utilă şi inovatoare. Pentru că există o continuă căutare pentru nou, extravagant şi original, creatorii de prototipuri propun anual câteva exemple de obiecte noi, care mai apoi sunt puse în practică.
Din aceste prototipuri sunt alese doar câteva părţi, elemente, detalii. Deşi în România nu este bine dezvoltat conceptul de prospectare a pieţei înaintea lansării unei colecţii de obiecte, vestimentaţie, accesorii sau tehnologie, în ţări mai dezvoltate, precum cele vestice, această idee de statistică în privinţa dorinţelor şi nevoilor populaţiei este un lucru uzual. Înaintea realizării în serii mari a produselor se face aşa-zisa prospectare a masei de populaţie care va achiziţiona produsele, fiind scontat necesarul cantitativ real de pe piaţă, trendul cerut, cât şi viitorul profit încasat din această lansare pe piaţă. Dacă rezultatul este pozitiv, atunci se dă drumul manufacturierii în serii mari,