Este pasionat de maşini şi motoare. A făcut o carieră din automobilism. Tatăl său a lucrat cu utilajele de construcţii la fostul TUG, aşa că Neculai Valentin Nemţanu a avut de unde să înveţe abc-ul motoarelor şi al mecanismelor.
Profil
Născut: 17 decembrie 1952, Brăila
Studii : Facultatea de Mecanică-Universitatea Galaţi
Ocupaţie : manager
Familie: căsătorit, un copil
Primul autoturism al familiei a fost un Wartburg, pe care a şi învăţat să conducă. Student fiind, a reuşit cu economii şi sprijin de la părinţi să cumpere primul său automobil, un Fiat 850.
„Dacă vă uitaţi în revistele auto vechi din anii '70 veţi vedea că Fiat-ul 850 a avut un mare succes pentru automobiliştii vremii. Motorul iniţial dezvolta 37 de Cai Putere dar reuşisem să scoatem din cei patru cilindri chiar şi 65-70 CP. Acest lucru însemna foarte mult pentru maşinuţa de numai 560 kg", ne-a spus ing. Valentin Nemţanu.
Începând cu anul 1973, pe un traseu stradal, se desfăşura în municipiu o etapă a Campionatului Naţional de Viteză pe Circuit. Acest lucru însemna pentru oraş, înainte de toate, o masivă afluenţă de pasionaţi ai sportului automobilistic.
„Toate numele grele îşi dădeau întâlnire în oraş. Veneau de vineri. Sâmbăta erau antrenamentele cronometrate şi duminică era cursa. Dar pe lângă piloţi, mecanici-arbitri, veneau şi mulţi spectatori care băteau sute de kilometri ca să vadă cursa. Toate hotelurile erau ocupate, iar la Lacu Sărat, nici loc de cort nu mai găseai loc", îşi deapănă amintirile inginerul Nemţanu.
După ce a cochetat cu arta pilotajului şi cea a bricolajului, a găsit varianta ideală: aceea de navigator.
„Rolul navigatorului este esenţial. Pilotul trebuie să aibă încredere totală în navigator. La cursele mari din campionatele continentale, dacă dintr-o defecţiune, la o etapă pe timp d