Suspectul principal a dispărut de la domiciliu. Procurorii au început urmărirea penală împotriva lui Florin Vlad şi a angajaţilor CFR care au făcut săptămâna trecută lucrări la tronsonul de cale ferată unde a deraiat trenul.
Anchetatorii au ridicat de la faţa locului zeci de probe care ar putea să-i ducă la cauzele care au determinat, duminică noaptea, deraierea acceleratului 1692 Timişoara – Bucureşti, în dreptul localităţii doljene Cârcea. Au fost luate amprente de pe bucăţile de şină, inclusiv un chiştoc de ţigară găsit în dreptul porţiunii unde au fost găsite şuruburile rupte. De asemenea, au fost şi vor mai fi audiaţi toţi angajaţii CFR care au avut cea mai vagă tangenţă cu acel tronson de cale ferată în ultimul timp. Specialişti de la Ministerul Transporturilor au venit, de ieri, la Craiova pentru a expertiza din punct de vedere tehnic locul accidentului.
Neglijenţa angajaţilor CFR?
Cea mai viabilă ipoteză pe care anchetatorii au luat-o în calcul este îndeplinirea defectuoasă a sarcinilor de serviciu de către angajaţii CFR de la Secţia L 4 Caracal Banu Mărăcine, făcând referire la o lucrare pe care aceştia au efectuat-o în zonă săptămâna trecută. Echipa care a efectuat lucrări pe tronsonul de cale ferată în zona localităţii Cîrcea, unde s-au răsturnat cele opt vagoane pline cu călători, a fost audiată la Parchet. Potrivit unor surse din anchetă, muncitorii CFR au burat ( n.r.- au băgat piatră sub şine) şi nu ar fi strâns şuruburile bine. Din trepidaţiile anterioare produse de trenurile care au circulat pe respectivul tronson, şuruburile s-au slăbit şi mai mult şi s-a creat astfel un joc care a fost suficient ca trenul să deraieze.
În momentul în care burghiul trenului (n.r.- roata) a ajuns în zona cu probleme, a lovit cuponul de şină. Aceasta, nefiind bine prinsă, în momentul în care trenul a ajuns pe capătul de linie dinspre Bucureşti, s