Reclamaţii „consemnate" şi ignorate pe telefonul verde, destinat sesizărilor anti-şpagă de la Bac. În timp ce autorităţile se laudă că nu au înregistrat niciun apel, reporterii www.timisoara.adevarul.ro au verificat ce se întâmplă la capătul liniei anti-şpagă. Operatorul „notează" problema şi îndeamnă „elevul" să se descurce singur.
După ce Inspectoratul Şcolar Timiş a anunţat că a pus la dispoziţia elevilor o linie telefonică la care se pot semnala nereguli referitor la şpaga de la examenele naţionale, reporterii www.timisoara.adevarul.ro au verificat cum sunt gestionate reclamaţiile, la capătul liniei verzi. După ce „elevul" a reclamat că i s-a cerut 50 de lei pentru protocol, centralista îi sugerează să se descurce singur şi să nu dea banii. Asta, pentru că, elevul refuză să îşi divulge identitatea, de frică să nu promoveze examentul maturităţii. În rest, reclamaţia este „notată", iar elevului i se sugerează să revină cu un alt telefon, în cazul în care se hotărăşte să ofere date de contact. Inspectorul şcolar adjunct de Timiş, Francisc Halasz spune că nu s-a înregistrat niciun apel cu reclamaţii, până acum. „Nu s-a înregistrat nicio reclamaţie referitor la examenele naţionale, până acum. Nu ştiu ce înseamnă asta, vă spun doar că nu au fost semnalări", a declarat acesta.
ADS: Alo, bună ziua. Telefonul Verde?
TelVerde: Da.
ADS: La liceul meu, la mine în clasă, ni s-au cerut 50 de lei, să le cumpărăm mâncare profesorilor, în timpul examenelor de la Bacalaureat. Ce trebuie să fac?
TelVerde: Sunteţi elevă, de la ce liceu?
ADS: Da. Nu pot să vă spun că mi-e frică că o să pic Bac-ul. Ştiţi cum e...
TelVerde: Deci, doriţi să fiţi anonim...cel care semnalizaţi.
ADS: Da, da.
TelVerde: Şi aţi dori să nu se întâmple acest lucru? Credeţi că are o influenţă negativă sau ce doriţi să sesizaţi?
ADS: Vreau să ştiu dacă e