Majoritatea șoferilor ignoră să verifice presiunea din anvelope. Simpla constatare vizuală a aspectului exterior al cauciucului nu este suficientă, iar efectele pot fi, în unele cazuri, dezastruoase. În plus, o presiune incorectă majorează consumul de carburant.
Puțini sunt cei care, înainte de a pleca la drum sau măcar odată pe lună, dau atenție unui sfat venit din partea producătorilor de anvelope: verificați presiunea. Faptul că anvelopele sunt noi sau potrivite cu anotimpul nu înseamnă întotdeauna că puteți circula în siguranță. Conform Continental AG, ”siguranţa şi confortul deplasării depind în mod direct de starea anvelopelor. Din acest motiv, aproximativ 40 % dintre toate penele subite se datorează presiunii prea mici din anvelope”.
Pe lângă atenția acordată propriei siguranțe, o presiune optimă din pneuri înseamnă și reducerea consumului de carburant și, implicit, a emisiilor de noxe. Același producător de anvelope menționează că studiile sale au demonstrat că o presiune mai scăzută cu doar 0,3 bari decât cea indicată implică un consum de combustibil mai mare cu 1,5%. Deși unii pot interpreta aceste date ca pe o simplă reclamă pentru anvelope, sfatul producătorilor este demn de luat în calcul mai ales că nu implică nici costuri mari și nici eforturi deosebite.
Dovada că importanța presiunii din pneuri trebuie pusă pe un plan superior în operațiunile făcute de un șofer mai atunci când se pregătește pentru un drum mai lung cu mașina este legea adoptată de Comisia Europeană care prevede ca, din 2014, toate vehiculele nou fabricate să fie prevăzute cu sisteme de monitorizare a presiunii din anvelope. Conform oficialilor Continental, odată cu următoarea generaţie de vehicule ”vor intra în producţia de serie sisteme informaţionale pentru anvelope care pun datele existente şi la dispoziţia altor sisteme ale vehiculului, ca de exemplu sistemul de frân