Culorile neutre şi ţinutele clasice nu sunt singurele detalii la care sunt atenţi angajatorii. La fel de importante sunt accesoriile, pantofii şi atitudinea.
CV-ul este primul pas pe care trebuie să-l facă o persoană pentru a obţine un post, însă, chiar dacă este făcut ca la carte, asta nu-i garantează că va primi jobul. O atitudine pozitivă, bazată pe încredere şi pe conştientizarea abilităţilor care-l fac competent pentru postul respectiv, nu este singurul lucru pe care-l caută un angajator. Astfel, expresia „prima impresie contează" se dovedeşte a fi adevărată, iar una cât mai bună o puteţi face prin felul în care vă îmbrăcaţi la prima întâlnire cu posibilul angajator. Potrivit unui studiu recent, 55% din impresia pe care o lasă o persoană este reprezentată de felul în care arată.
Mâine, Sorina Marcu (23 de ani) din Capitală va merge la un interviu. „Vreau să mă îmbrac cu haine în care mă simt confortabil, să nu fie nimic mulat sau care să dezvelească părţi ale corpului care ar trebui ascunse: o fustă de culoare închisă, până la genunchi, o cămaşă asortată, un sacou şi o pereche de cizme cu toc mediu. Ca accesorii: ceasul de mână, cercei simpli, o geantă în care să-mi încapă CV-ul şi o eşarfă", a descris tânăra ţinuta în care speră să obţină un post de PR.
Specialiştii susţin că Sorina nu poate da greş. „O ţinută neutră este potrivită. Nu ştii ce gusturi are cel cu care stai de vorbă. Este posibil ca ceva ce tu apreciezi ca fiind potrivit, lui să-i displacă şi aşa să ai câteva puncte în minus la interviu", atenţionează recruiterul George Butunoiu.
Primele observaţii ale angajatorului apar chiar din momentul în care aţi intrat pe uşă, iar fiecare detaliu vestimentar, completat de cele ale comportamentului şi abilităţilor profesionale, îl determină pe aceasta să ia o decizie. Nici prea prea, nici foarte foarte - este măsura care tr