Odată cu lansarea noului model Note, Nissan a renunţat la ideea de monovolum mic şi a repoziţionat automobilul nipon pe piaţă, acesta devenind începând cu 2013 un concurent în segmentul B, alături de Renault Clio, Ford Fiesta sau Volkswagen Polo.
Nissan a intuit importanţa clasei mici pe piaţa europeană şi începând cu anul 2013 va oferi un model Note mai apropiat de Volkswagen Polo decât de Honda Jazz, renunţând la conceptul de monovolum mic în defavoarea unei platforme mai apropiate de clasicele automobile de oraş europene. Acest focus al niponilor pentru automobilele destinate Bătrânului Continent i-a determinat să prezinte un Note nou, proiectat şi construit în Europa, destinat exclusiv pieţei de aici.
Micul Nissan îşi va redefini calităţile, devenind odată cu viitoarea generaţie un automobil robust, cu motorizări mai eficiente, design mai atrăgător şi cu o puternică infuzie de tehnologie, specifică modelelor mai mari din gama constructorului nipon. Motorizări
Note va beneficia de motorizări mai eficiente, special adaptate şoselelor europene, care în schimbul unor performanţe decente vor returna valori scăzute ale consumului şi emisiilor de CO2. În plus, inginerii Nissan au adăugat în standard sistemul Start&Stop, iar versiunea cea mai puternică va beneficia şi un ambreiaj decuplabil electronic, menit să reducă şi mai mult consumul.
Motorul disel disponibil pe noul model este un clasic al Alianţei Renault-Nissan, cel de 1.5 litri, care oferă 90 CP şi returnează valori impresionante pentru consum şi emisii: 3.6 l/100 km şi 95 g/km CO2.
Motorul pe benzină ce va fi montat pe Note este un trei-cilindri de 1.200 cmc, care în versiunea de bază oferă 80 CP şi 110 Nm, iar în cea supraalimentată, DIG-S, dispune de 98 CP şi 142 Nm. Cifrele de consum afişate de aceste motorizări sunt 4,7 litri - versiunea de bază şi 4,3 litri - DIG-S. Design înd