Postul de stiri vrea sa se impuna in audiovizual prin fotbal.
In lupta televiziunilor pentru transmiterea meciurilor de fotbal a intrat in forta un nou jucator.
Realitatea TV a depasit televiziuni importante - TVR 1, Antena 1 si Pro TV - in cursa pentru obtinerea drepturilor de transmisie a meciului-retur Steaua - Rapid din sferturile de finala ale Cupei UEFA, de pe 6 aprilie, si urmareste sa obtina si drepturile pentru meciul-tur din 31 martie.
Un show de trei saptamani
Concurenta e stransa, iar costurile la care se ridica drepturile de televizare sunt pe masura. Daca un meci din Divizia A a Romaniei poate ajunge la 50.000-60.000 de euro, un meci din Cupele Europene poate sari usor de 100.000 de euro, dupa cum ne-a explicat Laurentiu Ionete, director de vanzari al postului Antena 1.
"Nu e asa de simplu sa scoti banii astia, uneori nici nu poti. De multe ori, faci o astfel de investitie pentru a-ti multumi telespectatorii, pentru imagine", completeaza Ionete.
In aceste conditii, e foarte greu sa astepti ca veniturile din publicitatea vanduta pe spatiul meciului sa-ti acopere investitia, eventual sa-ti aduca si un profit.
La un post comercial, un meci cum vor fi cele dintre cele doua echipe romanesti poate sa aduca publicitate de aproximativ 200.000 de euro, dar este greu de presupus ca asta se va putea intampla la un post de nisa, asa cum este Realitatea TV.
Dupa cum ne-a declarat Mihaela Stanculescu, director de marketing si PR al acestui post, Realitatea TV este interesata de intreg evenimentul, negocierile pentru transmisia celor doua meciuri fiind in curs. Mihaela Stanculescu nu a putut insa sa estimeze profitul.
Investitie pentru imagine
"Nu ne-am gandit la profit", ne-a declarat si Sorin Enache, directorul general al postului Realitatea TV. "E vo