Productivitatea la locul de muncă include inovaţie, talent şi competiţie, însă ingredientul-cheie care ne face să excelăm este fericirea. După ce timp de şapte ani a strâns date în acest sens, un grup de psihologi a ajuns la concluzia că există cinci metode prin care ne putem spori eficienţa la serviciu pentru ca, în acelaşi timp, să ne păstrăm zâmbetul pe buze.
Un studiu recent arată că angajaţii fericiţi sunt de două ori mai eficienţi, stau, în medie, de cinci ori mai mult la acelaşi serviciu şi-şi iau concedii medicale de zece ori mai rar decât cei care se declară blazaţi la locul de muncă, scrie Wall Street Journal.
Mai mult, cercetarea arată că angajaţii fericiţi îşi ajută colegii cu 33% mai des decât cei mai puţin veseli, şansele să-şi atingă obiectivele sunt cu 31% mai mari pentru ei şi sunt mai motivaţi cu 36% decât angajaţii care nu se simt bine la locul de muncă.
În urma acestui studiu, psihologii au alcătuit o listă cu cinci paşi de urmat pentru a ne spori performanţa şi a deveni mai fericiţi în viaţa profesională .
1. Stabileşte-ţi obiective clare
Pentru a ajunge la performanţă, trebuie să avem clar în minte obiectivele pe care vrem să le îndeplinim, precum şi mijloacele prin care să le atingem. În tot acest demers, un rol important îl joacă feed-back-ul constructiv primit de la cei din jur. De cealaltă parte, angajaţii care primesc critici neargumentate din partea colegilor îşi iau concedii medicale de două ori mai des decât ceilalţi.
2. Rămâi mereu motivat
Psihologii le sugerează angajatorilor să-şi menţină angajaţii mereu motivaţi, prin a-i încuraja să-şi asume responsabilităţi şi prin a le distribui doar sarcini conforme cu puterea lor de muncă şi cu experienţa lor profesională. Prin urmare, performanţa creşte dacă eşti încurajat să faci ceea ce ştii mai bine.
3. Vezi dacă te identifici cu valorile