Piata de publicitate online a fluctuat in primul semestru al anului curent, Google si Facebook fiind subiecte aproape nelipsite din discutiile despre campaniile online in acest an, este parerea jucatorilor din piata. Vezi daca ei considera ca piata a crescut si care sunt trendurile pe acest mediu.
Vlad Popa, CEO al Internet Corp, subliniaza ca piata este in usoara crestere, insa “se cumpara mai mult la un pret mai mic, costurile fiind in scadere”.
Pe primul semestru al anului trecut, piata de publicitate online s-a ridicat la circa 10 mil. euro, conform unui studiu al IAB realizat de PricewaterHouseCoopers. Studiul nu include insa veniturile Yahoo si Google in Romania.
“Cresteri mai mari vedem pe Google si Facebook datorita exploziei site-urile de discount-uri care apeleaza la aceste canale pentru a-si construi baza de utilizatori”, spune in continuare Vlad Popa.
El considera ca site-urile de discounturi, in numar de peste 70 in prezent, sunt revelatia pietei locale, aducand venituri tuturor jucatorilor din piata datorita campaniilor lor de promovare. “De asemenea, creste semnificativ volumul adus de clientii mici (long tail) prin campaniile cu site-urile de discounturi”.
Directorul executiv al Internet Corp. subliniaza ca Google este inca in etapa de evanghelizare, nu are inca o echipa de vanzari dedicata, cum nu o are de altfel nici Facebook in Romania. Yahoo continua sa creasca, “dar nu cred ca lansarea Yahoo.ro le-a adus o schimbare semnificativa”.
Popa spune ca este greu de estimat o evolutie a pietei. “Pentru ce inseamna display, nivelul ar fi acelasi, influentat negativ de criza din Grecia si pozitiv de campanii de promovare ale site-urilor de discount-uri – FunDeal.ro in special, dar si Kuponiada.ro.
El subliniaza ca se mentine presiunea pe costuri din partea clientilor dar incep sa apara situatiile de sold