La fiecare şapte ani, rocada de modele la Audi aduce salturi tehnologice ce dau frisoane concurenţei. Istoria va consemna laude şi în cazul celui de-al cincilea model A4 de clasă medie din Ingolstadt ce urmează a fi lansat anul viitor.
În ceea ce priveşte designul exterior, designerii Audi se vor strădui să diferenţieze şi mai mult aspectul diverselor serii de modele. Astfel, dacă la actualul A4 este prezent riscul de a fi confundat cu un A6 trasat la scară medie ori cu un A8 în miniatură, viitorul model A4 2014 se va deosebi marcant de fraţii săi.
Sedanul A4 2014 va fi doar cu puţin mai lung şi mai lat comparativ cu cei 4,7 metri lungime şi cei 1,82 metri lăţime ai acualei generaţii lansată în 2008 şi „faceliftată” în 2012. Marea bătălie se va da la percepţia spaţiului din interior care va cunoaşte o upgradare a distanţelor de confort. Platforma revizuită adaptată motoarelor longitudinale va avea o construcţie mai uşoară, iar coroborat cu faptul că subansamblele şi tehnologiile vor deveni din ce în ce mai compactate fizic, va face ca noua generaţie A4 să fie peste actualul BMW Seria 3 ca habitabilitate.
Asemenea hatchbackului A3 care este cu până la 100 kg mai uşor ca cea de-a doua generaţie a compactei Audi, şi viitorul model A4 va fi mai suplu, în medie, cu 90 kg ca limuzina de generaţie a patra ce se pregăteşte din 2014 să părăsească scena, şi asta graţie reducerii ponderii oţelului de mare rezistenţă în favoarea structurii din aluminiu şi a CFRP-ului pentru elementele de caroserie (plastic ranforsat cu fibră de carbon).
Linia laterală va fi asemănătoare cu A6, adică va avea în spate o formă mai pronunţată de coupe pusă în evidenţă de un montant mai înclinat şi de un capac mai puţin lăţit al portbagajului. Actuala grilă a radiatorului va suferi uşoare modificări, urmând a fi adusă mai aproape de spiritul noii imagini de marcă ce va „împărăţi”