In timp ce tot mai multi manageri romani sunt nevoiti sa reduca personalul, in Statele Unite, unde deja se vad primele semne de revenire economica, unii dintre antreprenori se gandesc deja sa angajeze noi persoane.
Cotidianul The Wall Street Journal prezinta insa o lista de elemente pe care managerii ar trebui sa le ia in calcul pentru a-si da seama daca isi permit acest lucru.
Incearca sa estimezi vanzariile
Vorbeste cu actualii tai clienti despre comenzile pe care le-ai putea avea pe viitor. Cu cat perioada luata in discutie este mai mare, cu atat este mai bine, iar in cazul in care te bazezi pe noi clienti sau pe proiecte care ti-au fost promise, calculeaza ce vanzari ti-ar putea aduce acestea.
Ce venituri ar putea aduce?
Anticipeaza cu cat ar putea contribui noii angajati la veniturile companiei. Daca vor fi angajati in zona de productie ori de servicii, calculeaza cate produse pot realiza sau ce servicii pot oferi intr-un anumit interval de timp.
Adauga cheltuielile legate de angajare
Atunci cand te gandesti sa iti maresti echipa trebuie sa iei in calcul si cheltuielile care apar odata cu angajarea de noi persoane. In afara de salarii, sunt cheltuielile legate de recrutare si pregatire, iar uneori de achizitionarea de calculatoare sau de oferirea de alte beneficii din pachetul salarial.
Calculeaza profitul
In functie de cash-ul pe care il ai, calculeaza daca marja de profit cu care lucrezi poate suporta angajarea de noi persoane.
Daca, de exemplu, iti doresti sa angajezi in zona de productie, poti vedea daca iti permiti acest lucru prin calcularea diferentei dintre suma incasata pe produsele realizate de acea persoana si costurile pastrarii angajatului timp de un an.
Pe de alta parte, daca doresti personal nou in echipa de vanzari ar trebui sa te gandesti in cat timp investitiile