No comment! Juriul, format din 65 de jurnalisti auto din 34 de tari, a acordat constructorului bavarez BMW premiul "Motorul Anului 2008", pentru al patrulea an consecutiv. Propulsorul Otto de 3.0 litri Twin-Turbo a castigat detasat la puncte (380 de puncte iar urmatorul clasat a strans abia 287 – VW TSI), zdrobindu-si adversarii pentru al doilea an la rand. Iar, in 2005 si 2006, titlul "Motorul Anului" a fost adjudecat de V10-le de 5.0 litri de pe BMW M5... Concursul are insa mai multe categorii, asa ca pe podiumul de premiere au urcat si alti constructori, precum Toyota, Volkswagen si Subaru.
Avand in vedere mersul lucrurilor la nivel mondial, castigarea premiului "Motorul Anului 2008" de catre un propulsor de 3.0 litri Twin-Turbo, pe benzina, care dezvolta 306 CP, surprinde. Placut, din punctul de vedere al pasionatilor, ceea ce demonstreaza ca vremurile in care vom ajunge sa circulam ca niste legume, in vehicule "verzi", complet automatizate si lipsite de pasiune, sunt inca departe. Ce usurare!
Lasand insa gluma la o parte, in contextul in care pretul barilului de petrol creste aproape in fiecare zi, de parca l-ar uda cineva la radacina, iar preocuparea pentru limitarea emisiilor poluante se afla pe agenda majoritatii guvernelor, obtinerea trofeului de catre Twin-Turbo-ul de 3.0 litri, cu sase cilindri in linie, impune respect. Mai mult, BMW a castigat anul acesta la nu mai putin de sase subcategorii, ceea ce ii permite sa-si pastreze cu succes pozitia de lider mondial al producatorilor de motoare superperformante si eficiente. Aplauze!
Sase, sase, in Bavaria
Nu, nu, nu s-au apucat nemtii de jucat table. Cel putin, nu in Bavaria! Dupa cum spuneam, BMW si-a adjudecat podiumul la sase subcategorii ale concursului "Motorul Anului 2008". Propulsorul V10 de 507 CP (M5) a dominat la clasa "Capacitate pentru patru litri". V8-ul