O gura de oxigen pentru cei care au ramas in localitate. Asa vad localnicii investitiile de 120 mil. dolari realizate de americanii de la P&G si Plastipak in parcul industrial de la marginea Urlatiului.
Cu toate acestea, multi se intreaba daca cele doua proiecte sunt suficiente pentru a putea revitaliza orasul abandonat de tinerii plecati in centrele universitare, care s-au obisnuit in special in Bucuresti cu salarii in jurul a 400-500 de euro.
"Ei (P&G - n. red.) vor oameni calificati, care nu mai sunt aici. Tinerii care si-au gasit deja un loc de munca in Bucuresti sau Ploiesti nu au ganduri sa se intoarca, pentru ei Urlatiul este un oras neatractiv. Copiii mei care lucreaza in IT in Bucuresti spun ca nu ar veni nici pentru un salariu de 4.000 de lei in Urlati, ca nu au ce face cu banii aici", spune un agent de asigurari.
Un alt localnic, de 29 de ani, spune ca a auzit si el de constructia fabricii de sampoane, dar nu intentioneaza sa aplice pentru un job. "Lucrez la o firma de transport international din Bucuresti si nu vreau sa renunt la job, pentru ca e convenabil ca si program de lucru. Sora mea a aplicat la ei, a fost la test si acum asteapta un raspuns."
Venirea gigantului P&G a "mobilizat" circa 700 de locuitori ai Urlatiului, care au aplicat pentru pozitiile deschise in fabrica, potrivit datelor de la companie. In oras locuiesc putin peste 11.000 de oameni, dintre care doar 1.600 de persoane figureaza in registrele Primariei ca fiind angajati.
Multi tineri care lucreaza in oras s-au grabit sa-si depuna CV-urile la P&G, insa procesul poate dura cateva luni, compania fiind acum in faza recrutarii de ingineri, pentru care si-a trimis oamenii de HR la Ploiesti. Fabrica va fi inaugurata intr-o prima faza in prima jumatate din 2010. "Majoritatea angajatilor de la Oztasar au aplicat la P&G, pentru ca fabrica de textile are pro