Google a ajuns cel mai utilizat motor de cautare din lume. Acest fapt nu impiedica insa compania americana sa isi concentreze in continuare eforturile pe acest segment, testand in acelasi timp si alte directii de dezvoltare
Google nu s-a relaxat dupa castigarea suprematiei pe segmentele de cautari si de publicitate online, concentrandu-si in continuare eforturile in imbunatatirea serviciilor sale. Intr-un interviu acordat BBCNews, Douglas Merrill, unul din directorii executivi de la Google, a declarat ca motorul de cautare si cautarea online in ansamblu nu reprezinta o problema rezolvata. �Cautarea online reprezinta o problema serioasa. Inca mai avem multa munca de facut�, a declarat acesta.
In acest moment 70% din activitatile companiei se concentreaza in directia cautarii online, si potrivit oficialilor companiei, cautarea va ramane principalul obiectiv al Google si in perioada urmatoare. �Nu este indeajuns sa avem informatia, ea trebuie sa fie si corecta. Cateodata este dificil sa ne dam seama ce a vrut sa spuna utilizatorul, nu ce a zis�, a adaugat Merrill facand referire la informatiile despre obiceiurile utilizatorilor, informatii folosite in plasarea publicitatii contextuale. Acesta a mai adaugat ca spam-ul este o arma de lupta, industria inselarii motoarelor de cautare ridicandu-se anual la milioane de dolari.
Directii de dezvoltare
Desi cautare online reprezinta aproape in toatalitate sursa de venit a companiei americane, Google cauta noi directii de dezvoltare. Serviciile de e-mail sau cele de mesagerie instant sunt doar doua din noile segmente de afaceri ale Google care pot ajunge profitabile, insa compania mai are mult pan a ajunge lider pe aceste segmente domninate de Yahoo si Microsoft.
Potrivit lui Merrill, Google lucreaza in acest moment la realizarea unui program care sa permita cautarea si in alte limbi decat cele de ci