Din cauza norului de cenusa provocat de eruptia vulcanului Eyjafjallajokull, companiile de curierat au avut intarzieri cuprinse intre 1 si 5 zile in cazul livrarilor express, potrivit reprezentantilor TNT si DHL Romania.
Bogdan Enache, TNT: Nu se pune problema sa inregistram pierderi
In fata unei astfel de situatii, fara precedent, companiile de curierat au reactionat prin suplimentarea transportului terestru. “La nivel local am suplimentat cu cateva unitati numarul unitatilor terestre pentru a face fata problemelor inchiderii spatiului aerian. In aceste condtii livrarile s-au facut cu o intarziere de 24 pana la 48 de ore”, a declarat Bogdan Enache (foto).
Segmentul de curierat express are o pondere de 15% din operatiunile zilnice ale TNT Romania. “Nu se poate vorbi despre pierderi in cazul companiilor de curierat, ci doar de intarzieri, dar clientii au inteles acest lucru”, a mai spul seful TNT Romania.
Potrivit lui Enache, pe fondul deschiderii spatiului aerian, TNT Romania va relua incepand de marti, 20 aprilie, operatiunile express. “Marti seara operam prima cursa express din Romania, odata cu redeschiderea spatiului aerian local”, a mai spus oficialul companiei de curierat.
Acesta a recunoscut ca cele mai mari probleme au fost cu livrarile din Asia si continentul american. “Daca intre Polonia si Cehia poti inlocui fara probleme serviciul express cu cel terestru, cand vine vorba de colete care vin din Asia sau America, atunci se complica procesul”, mai explica Enache.
TNT Romania este componenta a concernului international TNT N.V., liderul european in distributia prin curierat express, logistica si servicii internationale de expediere.
In Romania, TNT si-a definit pozitia pe piata in 1999, prin achizitionarea actiunilor companiei Romcargo care functiona din 1991 ca unic agent TNT in Romania.
DHL: Clientii nu