Din cele 85 de milioane de euro plătite pentru drepturile TV, fostul consorţiu Intact – RCS&RDS a recuperat doar 6,38 milioane de euro din publicitatea TV. Drepturile TV pentru Liga I au fost o afacere proastă pentru Antena 1, GSP TV şi Digi Sport. Televiziunile nu şi-au amortizat investiţiile în difuzarea meciurilor.
În ultimele trei sezoane de Liga I (2008-2011), partidele transmise de Antena 1 au generat vânzări de publicitate în valoare de 4,35 milioane de euro. Canalul GSP TV, lansat în vara lui 2008, nu a reuşit decât să adune 1,92 milioane de euro din publicitatea vândută.
La rândul său, Digi Sport, televiziunea operatorului de cablu RCS&RDS inaugurată în vara lui 2009, a câştigat doar 115.000 de euro. Sumele au fost calculate de „Forbes România" pe baza punctelor de audienţă obţinute de reclamele difuzate în cadrul meciurilor transmise live, a partidelor redifuzate şi a programelor (talk-show, ştiri) care au avut drept subiecte Liga I. „Este clar că nu a fost o afacere profitabilă", afirmă Marian Petcu, Communication Director la agenţia Starcom Media.
Află pe Forbes.ro de ce s-a prăbuşit publicitatea
Principala cauză a acestor vânzări ridicole este prăbuşirea pieţei de publicitate, începând cu 2009. În anul precedent, când consorţiul Intact - RCS&RDS câştigase licitaţia pentru drepturile TV pentru 85 de milioane de euro, perspectivele acestei afaceri erau „luminoase". (Între timp, cei doi parteneri au rupt consorţiul şi s-au dat reciproc în judecată din alte motive financiare.) Până în 2008, piaţa de publicitate crescuse anual cu două cifre procentuale şi „viitorul suna bine.
Dar criza economică a lovit puternic piaţa de publicitate. Bugetele de comunicare s-au redus drastic începând cu 2009 (cu 50-60%) şi au continuat să scadă şi în 2010. Criza a muşcat din preţurile de vânzare a publicităţii TV (Cost Per Point - CPP), în d