Aproape o treime dintre românii care au ales să redirecţioneze 2% din impozitul pe venit de anul trecut către o organizaţie non-profit au optat pentru biserică şi fundaţiile bisericeşti, potrivit unui studiu realizat de GfK.
În topul beneficiarilor se află biserica sau fundaţiile bisericeşti - 29% din cei care au redirecţionat. La o distanţă apreciabilă se situează SMURD (10%), Salvaţi copiii (9%), Copii în dificultate (6%) şi Crucea Roşie (aproximativ 6%), informează GfK.
De asemenea, aproximativ 8% dintre persoane au redirecţionat 2% din impozitul pe venit către diverse şcoli sau fundaţii care sprijină educaţia sau cultura.
Totodată, doar 60% dintre persoanele care câştigă venituri din diverse surse ştiu despre posibilitatea redirecţionării a 2% din impozitul pe venit către o organizaţie non-profit. Acestea sunt mai degrabă persoane din mediul urban cu educaţie superioară şi venituri mai mari.
Deşi cunosc generic posibilitatea redirecţionării celor 2% din impozitul pe venit, doar puţin peste jumătate dintre aceste persoane au şi acţionat în această direcţie în 2009 (56%).
Recomandarea, principalul criteriu de alegere
De departe, criteriul care a stat la baza alegerii unei organizaţii către care să orienteze 2% din impozitul pe venit în 2009 este recomandarea, fie din partea familiei, prietenilor sau cunoştinţelor, fie din partea companiei la care lucrează, în condiţiile în care aproape două treimi dintre cei chestionaţi au optat pentru una dintre cele două variante.
Aproximativ 15% dintre persoane s-au documentat şi au decis singure organizaţia după anumite criterii, în timp ce pentru alte 6% dintre persoane organizaţia a fost impusă de către compania la care lucrează.
Principalele motive menţionate de către cei care nu au redirecţionat 2% din impozit în 2009 sunt fie lipsa de interes (28%), fie lipsa unui