Noseland este un film construit în jurul festivalului de muzică clasică „Julian Rachlin & Friends“ – organizat în fiecare an la Dubrovnik, în Croaţia – şi are o distribuţie cel puţin neobişnuită, la prima vedere: de la muzicieni faimoşi precum violonistul Julian Rachlin, violoncelistul Mischa Maisky sau pianistul Stefan Vladar la actorii John Malkovich şi Sir Roger Moore. Mockumentar-ul (adică un documentar amuzant şi ciudat) a fost regizat de către un alt muzician renumit: Aleksey Igudesman. El a fost ajutat de tînărul austriac Sebastian Leitner, care a lucrat ca director de imagine, dar s-a ocupat şi de editarea şi montajul filmului. Înainte de proiecţia specială a Noseland, care a avut loc în cadrul Festivalului Internaţional de Muzică de Cameră SoNoRo de anul acesta, am stat de vorbă cu Sebastian Leitner care, deşi momentan scrie la lucrarea de disertaţie în domeniul fizicii aplicate, rămîne un pasionat de cinematografie, lucrînd în lumea filmului încă din 2004.
Noseland a avut premiera mondială la Festivalul Internaţional de Film Transilvania (TIFF) 2012. Apoi, aţi ajuns pe la nenumărate alte festivaluri, din diverse ţări. Cum a fost primit filmul în România şi care a fost reacţia publicului în lume?
TIFF a fost un festival minunat, cu un public interesant, dar şi interesat. Am fost, într-adevăr, şi la alte festivaluri de film – la Karlovy Vary, în Cehia, în Germania, Austria, Norvegia, Georgia, SUA, Rusia –, dar nicăieri nu a fost o experienţă atît de intensă ca cea din România. Ne-am bucurat mult să vedem că există un interes crescut atît din partea spectatorilor, cît şi a presei.
Prin contrast, la premiera din Germania am avut doar 15 oameni în sală... Iar percepţia este foarte diferită de la o vizionare la alta. Spre exemplu, în Norvegia erau vreo 40-50 de persoane şi nimeni nu a pus întrebări la sfîrşit. Dar au fost gălăgioşi în timpul f