Pentru că Massa nu mai are şanse să cîştige titlul mondial, brazilianul a fost nevoit să cedeze prima poziţie lui Alonso, coechipierul său, după un mesaj codat primit în timpul cursei
Hockenheim, fief-ul celor 6 piloţi germani prezenţi pe acest circuit ieri după-amiază, trebuia să fie o afacere naţională pentru Grand Prix-ul Germaniei. Ferrari, care, în sfîrşit, şi-a făcut cele mai bune reglaje la cele două monoposturi, a anunţat revirimentul încă din calificările de sîmbătă, atunci cînd Alonso şi Massa au terminat în coasta lui Vettel (Red Bull), cel care obţinuse pole-position-ul.
Piloţii scuderiei italiene au atacat chiar la startul cursei. Vettel, cu "grija" Alonso în oglinda retrovizoare, n-a mai fost atent la Massa. Brazilianul şi-a văzut de treabă şi a atacat pe exterior, instalîndu-se în fruntea cursei. Vettel, pînă să se dezmeticească bine, i-a cedat poziţia a doua lui Alonso.
Nu era totul sfîrşit pentru Vettel. Şi opririle la boxe au rolul lor, extrem de important la Hockenheim, unde piloţii au ales să alerge cu pneuri supersoft, cauciucuri foarte moi şi care nu rezistă mult. Asta însemna multe opriri şi prilej pentru echipele de mecanici să doboare noi recorduri privind timpii pentru schimbarea celor 4 cauciucuri. Cei de la Red Bull au oprit cronometrul la numai 3 secunde. Incredibil!
Rocada aranjată
La jumătatea cursei, Massa îşi menţinea prima poziţie, două secunde fiind diferenţa între el şi Alonso. Dublă Ferrari? Aur pentru scuderia italiană! Pentru echipa "căluţului cabrat" ideală era victoria lui Alonso, mult mai aproape de liderul Hamilton în clasamentul piloţilor. Urma Felipe Massa să primească în cască ordinul s-o lase mai moale pentru Fernando Alonso?
Cert este că diferenţa a început să se micşoreze, Alonso înregistrînd cel mai rapid tur de pistă. Se va face rocada?
@