Mai mult de un sfert din utilizatorii de Internet din zona Asia-Pacific considera ca e-mail-urile promotionale sau newsletter-urile sunt una si acelasi lucru cu mesajele spam, potrivit unui studiu efectuat in iunie 2008 de Epsilon/Return Path si citat de eMarketer, referitor la consumatorii de e-mail.
In plus, mai mult de patru respondenti din zece chestionati au declarat ca in loc sa se dezaboneze de la newsletter-urile respective, acestia raportau e-mail-urile primite folosind butonul de “Report Spam” sau link-ul specific acestuia.
Totusi, consumatorii din Asia-Pacific nu s-au aratat ostili fata de toate formele de e-mail marketing, mai mult de jumatate dintre cei intervievati declarand faptul ca utilizeaza cupoanele e-mail. Mai mult, sapte din zece respondenti au afirmat ca in urma primirii unor e-mail-uri promotionale relevante au efectuat si anumite achizitii de produse sau servicii.
De fapt, doua treimi din cei chestionati au spus ca si-ar divulga datele personale pentru a primi mai multe e-mail-uri cu astfel de continut, mai ales daca acestea sunt relevante.
Astfel, aproximativ 76% din utilizatorii de Internet din China au sustinut ca ar oferi marketerilor informatii personale cu scopul de a primi cat mai multe oferte interesante pe e-mail. La fel, 64% din consumatorii din Malaesia au declarat acelasi lucru, acestia fiind urmati in proportie de 63% de cei din India.
Utilizatorii de e-mail din Australia si Japonia au fost de acord cu acest procedeu in proportie de 51 si respectiv 50%, per total, procentul obtinut de intreaga zona fiind de 66%.
Cu toate acestea, s-a dovedit ca cei care nu vor sa primeasca astfel de e-mail-uri promotionale sunt foarte nemilosi cu marketerii. In Japonia, de exemplu, sase din zece persoane care au primit newsletter-uri cu diverse promotii au intrat pe site-ul comerciantului respectiv pentru a se d