Marius Pănuţă spune că înfiinţarea unei asociaţii a recrutorilor era absolut necesară în condiţiile în care specialiştii în resurse umane din România nu colaborează între ei, iar în domeniul recrutării nu există o legislaţie clară. Primul eveniment al Asociaţiei Recrutorilor din România a fost organizarea unei conferinţe de profil, urmând ca în toamnă să aibă loc workshop-ul „Change the Law".
Mai mult, Marius Pănuţă invită în Asociaţia Recrutorilor pe care o conduce cel puţin până în toamnă pe toţi profesioniştii din resurse umane care doresc să fie în permanenţă la curent cu noile tehnici de recrutare şi care vor să aibă acces la studii de piaţă în domeniul recrutării puse la dispoziţie de companiile de recrutare.
Primul obiectiv al Asociaţiei Recrutorilor din România a fost organizarea unei conferinţe naţionale care să adune cât mai mulţi recrutori. De ce aţi organizat acest eveniment?
Într-adevăr, Conferinţa Naţională a Recrutorilor 2011 a fost primul obiectiv al asociaţiei. Organizarea acestui eveniment a venit ca răspuns la dorinţa recrutorilor pentru înfiinţarea unei asociaţii sau a unei organizaţii care să-i poată reprezenta şi ajuta în diverse probleme legislative. În plus, am simţit nevoia organizării unei astfel de conferinţe din cauza lipsei unei interacţiuni între recrutorii din România şi a unei legislaţii clare în domeniul recrutării. Nu în ultimul rând, prin acest eveniment, am dorit să dezvoltăm sistemul de recrutare din România.
Care au fost concluziile conferinţei?
Principala concluzie a fost că există un mare deficit legislativ în domeniul recrutării. Prin urmare, trebuie foarte multă muncă şi presiune asupra autorităţilor pentru a ajunge la o legislaţie clară pentru acest domeniu.
Mai devreme, vorbeaţi de existenţa unei slabe interacţiuni între recrutorii din România. Care sunt motivele existenţei acestui