La urma urmei, epoca de aur a Hollywoodului nu a fost atât de strălucitoare. O istorie nefastă a industriei de film americane a ieşit la iveală odată cu lansarea unei noi cărţi, „Colaborarea: Pactul Hollywood-ului cu Hitler“, care examinează afacerile „discutabile“ pe care maşinăria americană de produs filme le-a avut cu Germania în anii 1930, scrie „Huffington Post“.
Cuvântul „Zusammenarbeit“ („colaborare“ n.r.) apare în mod repetat în întreaga corespondenţă care vizează detalii ale acordurilor dintre cele două parţi prin care industria de film americană se angaja să nu prezinte o imagine distorsionată sau nefavorabilă a Germaniei sau a Partidului Nazist în filmele sale, scrie şi „The Hollywood Reporter“. De altfel, autorul cărţii, Ben Urwand, a căutat în documente de arhivă pentru a descoperi relatări şi negocieri între cele două entităţi.
Studiorile de film americane şi-au arătat servilismul şi au acceptat pactul cu Germania, pentru că, la momentul respectiv, naziştii aveau cea de-a doua cea mai mare piaţă de film din lume care putea să facă concurenţă Statelor Unite ale Americii prin excluderea filmelor care portretizau greşit ideologia nazistă. Mai bine de 250 de filme au rulat în cinematografele nemţeşti, după 1933, când Hitler a preluat puterea.
Scenariştii de la Hollywood scriau sau chiar trimiteau filmele oficialilor germani pentru aprobare, potrivit cercetărilor lui Ben Urwand. Dar, dacă peliculele se dovedeau periculoase pentru integritatea ideologiei germane, acestea erau imediat îndepărtate, aşa cum s-a întâmplat cu filmul „All Quiet on the Western Front“/„Nimic nou pe frontul de vest“ (1930) al cărui conţinut a fost „şters“ de orice presupusă ofensă adusă celui de-al Treilea Reich.
Pasaj din cartea „Colaborarea: Pactul Hollywood-ului cu Hitler“
„Cel mai important reprezentant al Germaniei în tot aranjamentul a fost un diplo