Irina Markovits este unul dintre pionerii domeniului în România şi de zece ani învaţă femei, dar şi bărbaţi, să-şi formeze imaginea reprezentativă lor şi să nu mai creadă în numeroasele mituri vestimentare prezente.
„Unul dintre motivele pentru care iubesc moda şi hainele este puterea lor de transformare”, a spus consultantul de stil Irina Markovits. Fost jurnalist, Irina a trecut ea însăşi printr-o transformare, precum clientele sale, acum aproape 10 ani, când a schimbat drumul carierei sale. Se numără printre pionerii consultanţei de stil şi imagine din România, deschizând propria firmă de profil, Image Matters, în 2005.
Ca să ajungă în punctul în care poate sfătui oamenii cu privirea la imaginea lor şi nu doar cu ţinuta, Irina Markovits a luat-o de la capăt cu studiile. Referinţele sale profesionale includ astăzi certificarea de consultant de imagine primită din partea şcolii britanice „Colour Me Beautiful”, cea mai prestigioasă şcoală de consultanţă de stil şi imagine din Europa, s-a instruit în „Fashion&Image Styling” la Limperts Academy of Design, din Marea Britanie, a fost recunoscută ca artist make-up de şcoala „Mask Make-up” din Budapesta. De asemenea, este şi membru asociat al „Association of Image Consultants International din Statele Unite. Chiar şi în ciuda unui portofoliu voluminos, Irina tot mai simte nevoia să studieze, precizând că „niciodată nu te poţi mulţumi cu cât ai acumulat”.
Cât de importantă este imaginea
Definiţia şi aria de lucru a unui consultant de stil sau de imagine este, poate, încă neclară românilor. „Există o diferenţă. Consultatul de imagine are o abordare holistică şi poate să ajungă să lucreze şi cu persoane private sau branduri. Chiar se ocupă de imaginea completă a cuiva: de la etichetă, dicţie, postură, vestimentaţie, aranjarea unor apariţii în public, a unor sesiuni foto”, explică Irina diferenţa dintre