Specialiştii desemnaţi de MApN au început să analizeze toate detaliile tehnice ale avionului, în timp ce procurorii militari completează dosarul cu mărturiile celor care au asistat la tragedia aviatică.
La bordul avionului se aflau 14 persoane, din care 4 piloţi, un lucru care contravine protocoalelor, dar obişnuit. Piloţii de la Boboc trebuiau să-şi facă orele de zbor şi stau la manşă cu rândul pentru că nu există destule avioane.
"Un accident de aviaţie nu are niciodată o singură cauză. Totdeauna există un factor cauzator şi o multitudine de factori determinanţi", a spus inspectorul de aviaţie uşoară Cătălin Prunariu, citat de Realitatea.net.
O manevră greşită din partea pilotului determină cam 80% din accidentele aeriene. Unul dintre piloţii de la Tuzla a supravieţuit, scos din flăcări de comandantul scafandrilor luptători de la Constanţa. Mărturia acestui pilot este esenţială în anchetă.
Resturile avionului au fost încărcate cu o macara în mai multe camioane şi au fost transportate într-un hangar de la aeroportul Boboc.
În lipsa cutiei negre, absentă la modelul AN2, procurorii militari au la dispoziţie comunicaţia cu turnul de comandă, dar se vor baza mai ales pe concluziile echipei tehnice de investigaţie. Motorul avionului găsit intact la locul tragediei este piesa centrală. În acest fel va putea fi stabilit dacă avionul s-a dezechilibrat în primele câteva zeci de secunde de la decolare dintr-un motiv tehnic sau uman.
Primele lucruri lămurite până acum de anchetatorii care se ocupă de caz: nimeni nu a sărit din avion şi avionul nu a explodat în aer. Specialiştii desemnaţi de MApN au început să analizeze toate detaliile tehnice ale avionului, în timp ce procurorii militari completează dosarul cu mărturiile celor care au asistat la tragedia aviatică.
La bordul avionului se aflau 14 persoane, din care 4 piloţi, un