Guvernul italian mai are astfel o şansă să privatizeze operatorul aerian care pierde un milion de euro pe zi Cea mai mare companie aeriană din lume, Air France-KLM, a depus, ieri, o
Guvernul italian mai are astfel o şansă să privatizeze operatorul aerian care pierde un milion de euro pe zi
Cea mai mare companie aeriană din lume, Air France-KLM, a depus, ieri, o ofertă neangajantă pentru Alitalia, operatorul italian neprofitabil pe care guvernul de la Roma se chinuie să-l privatizeze de un an de zile.
Compania germană Deutsche Lufthansa, pe care presa îl prezenta drept al treilea ofertant în privatizarea Alitalia, a declarat, ieri, că nu va licita. Şi-a motivat decizia spunând că oferta pentru o companie care merge în pierdere i-ar fi afectat propriul rating.
Astfel, Air France rămâne în cursă alături Air One, cel mai mare concurent italian interesat de achiziţia celor 49,9% din acţiuni pe care statul italian le scoate la vânzare. Air France a accentuat faptul că nu va face o afacere care să-i scadă propria profitabilitate şi a arătat, în comunicatul său, că vrea să dezvolte pentru Alitalia un plan de afaceri apropiat de cel schiţat chiar de preşedintele companiei italiene, Maurizio Prato.
A menţionat, de asemenea, că va "conta pe sprijinul întregii forţe de muncă de la Alitalia". Air France-KLM deţine deja aproximativ 2% din acţiunile Alitalia, cu care ar fi trebuit să se alăture fuziunii dintre operatorii aerieni din Franţa şi Olanda încă din 2004. Compania italiană a fost însă scoasă din ecuaţie din cauza pierderilor pe care le înregistra.
Alitalia, evaluată la 1,1 miliarde de euro
Air One, care se bucură de suportul celei de-a doua mari bănci din Italia, Intesa Sanpaolo, a licitat, de asemenea, pentru acţiunile operatorului aerian şi ar putea fi un candidat preferat pentru că este singurul pretendent italian, spun