Valoarea voucherului acordat proprietarului de maşină casată creşte de la 3.800 lei la 1.500 euro dar nu devine nominal pentru a descuraja speculaţiile cu tichete din piaţa neagră. Reducerile se vor putea acorda însă pentru un singur tichet la fiecare maşină nouă şi nu pentru trei ca până acum.
Puse să aleagă între industria auto şi profiturile samsarilor de tichete valorice, autorităţile au preferat să le cocoloşească pe amândouă. În octombrie anul trecut, premierul Victor Ponta declara că „ar trebui să fie un singur tichet valoric, iar această facilitate să fie pentru cel care îşi casează maşina, nu pentru cel care o tranzacţionează, pentru că este un fel de bursă ilegală a tichetelor, nereglementată şi neimpozitată". Socoteala de acasă nu se mai potriveşte însă cu varianta de ultimă oră a Programului Rabla.
Ministrul Mediului, Rovana Plumb, anunţa ieri că „tichetul valoric de 1.500 de euro care va fi acordat pentru casarea unui autoturism vechi va fi transmisibil, dar reducerea de preţ la achiziţionarea unei maşini noi va fi contravaloarea unui singur tichet”(programul va fi lansat în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Mediului în 15 aprilie). Motivaţia? "Cu siguranţă va fi posibilă înstrăinarea tichetului, pentru că sunt foarte mulţi cetăţeni care nu au posibilitatea să îşi cumpere un autoturism numai în baza tichetului". Ce se întâmplă cu „bursa ilegală a tichetelor, nereglementată şi neimpozitată”? Mai nimic, vom vedea în curând anunţuri cu „vinde-mă” pe geamul rablelor prăfuite din parcări.
Cum arată “Rabla pe stil nou”
După lansarea în dezbatere publică, va mai trece o săptămână, în care se aşteaptă observaţiile şi propunerile celor interesaţi, înainte ca programul să poată începe. Modul în care se va desfăşura programul va fi stipulat într-un ghid de finanţare, aprobat prin ordin de ministru, astfel că nu va fi necesară adopta