Este casier, administrator şi CEO al singurei bănci Raiffeisen din oraşul german Gammesfeld. Derulează zilnic tranzacţiile clienţilor, cărora le scrie la maşină fiecare chitanţă şi extras de cont. Refuză să folosească un computer, iar orice eliberare de numerar se face tot prin el - nu vede utilitatea bancomatului, plus că ar pierde legătura personală cu clienţii.
„De ce aş folosi un bancomat?”, se întreabă Friedrich Feldmann, care stă în mica sală de aşteptare din cadrul băncii. Se află în timpul uneia dintre vizitele săptămânale pentru a-şi retrage numerar.
„Oricum te costă mai mult, au tot felul de comisioane”, spune Feldmann. Pentru cei 500 de locuitori ai oraşului Gammesfeld, modul de a face banking al lui Peter Breiter (41 de ani) pare mai mult decât adecvat.
Jurrnaliştii Reuters l-au găsit pe Breiter, care, în acte, este CEO al băncii dar, în realitate, îndeplineşte toate funcţiile din punctul de lucru al grupului.
O zi tipică din viaţa profesională a lui Breiter implică furnizarea de numerar localnicilor pentru micile plăţi de zi cu zi şi acordarea de credite pentru aceştia. Apoi, tot el se ocupă de curăţenie. Sediul băncii se află la 200 de metri de casa lui Breiter.
A acceptat această slujbă în 2008, după ce a lucrase mai mulţi ani în cadrul unui grup bancar mare, unde motto-ul era „Vinde, vinde, vinde!”. Aşa că Breiter a hotărât să renunţe şi să se întoarcă în locul în care s-a născut - cea mai bună decizie din viaţa sa, povesteşte acum pentru Reuters.
Anunţul de angajare preciza faptul că se caută o persoană dispusă să efectueze toate tranzacţiile manual, fără ajutorul unui computer. Singurele aparate de care se foloseşte Breiter sunt o maşină de scris şi un calculator. În general, bancherul Breiter poartă blugi şi un hanorac.
„Este atât de amuzant”, spune Breiter, un