Analistii occidentali sunt de parere ca piata internationala de media va fi marcata anul acesta de tendintele manifestate deja in 2004 si 2005, promitand sa continue revolutia consacrata de fenomene precum "utilizatorii preiau controlul" si "presa personalizata".
"Industria informatiei digitale urmeaza un curs inselator, pe masura ce noile tehnologii permit utilizatorilor sa-si creeze propriul continut si sa preia controlul asupra modului in care folosesc, achizitioneaza, pun la comun si stocheaza produsele noastre", spunea recent Ed Keating, unul dintre sefii Asociatiei Industriei Informatiei si de Software.
Declaratia a fost facuta in contextul discutiilor despre miza unui summit mondial al companiilor de media, care va avea loc la sfarsitul lunii ianuarie, la New York.
Agenda acestei reuniuni arata, in linii mari, incotro se indreapta piata de profil anul acesta.
Participantii vor studia impactul cultural, economic, legislativ si tehnologic al proceselor de schimbare prin care trece lumea media in prezent, mutatii ce permit utilizatorilor si consumatorilor sa preia fraiele productiei si distributiei de informatie si care, in jargonul afacerilor de profil, au capatat deja un nume: „my media" (presa personalizata).
Potrivit unuia dintre organizatorii evenimentului de la New York, "in comportamentul consumatorilor se petrec schimbari seismice, determinate de noile tehnologii si utilitati, care permit crearea de continut dincolo de liniile de dezvoltare consacrate...
Aceste schimbari au perturbat modelele de venit pentru media traditionala, pe masura ce consumatorii vor mai multa informatie gratuita, iar dolarii din publicitate se indreapta spre sursele media alternative".
Programe la bucata
Intr-o recenta analiza a pietei, agentia Associated Press nota ca, la sfarsitul anului 2004,