Germanul Nico Rosberg de la Mercedes a reuşit să se impună, duminică, în Marele Premiu al Marii Britanii, după o cursă dramatică, marcată de dezintegrarea pneurilor Pirellli cu care sunt echipate monoposturile, ceea ce a pus în pericol viaţa piloţilor.
FIA şi Bernie Ecclesone, administratorul drepturilor comerciale ale F1, au cerut companiei Pirelli să aducă spectacolul în Marele Circ, prin realizarea unor pneuri care să înmulţescă intrările la boxe ale piloţilor. Însă creaţia producătorului italian a ajuns la limita dintre show şi dramă. Patru piloţi au fost duminică, la Silverstone, victime ale politicii pneurilor care se uzează repede şi numai calităţile de excepţie ale sportivilor, precum şi desenul pistei legendarului circuit britanic au împiedicat producerea unor tragedii.
Cauciucul stânga-spate al monoposturilor Mercedes, Ferrari, Toro Rosso şi McLaren-Mercedes, conduse de Lewis Hamilton, Felipe Massa, Jean-Eric Vergne şi, respectiv, Sergio Perez, au explodat pur şi simplu, indicând o mare problemă de securitate în Formula 1.
Duminică, Hamilton şi Rosberg de la Mercedes au ocupat în această ordine prima linie la start, urmaţi de piloţii campioanei mondiale Red Bull, Sebastian Vettel şi Mark Webber. Britanicul a plecat bine din pole-position în faţa propriilor fani şi s-a instalat la conducere, depărtându-se uşor de Vettel, care îl depăşise pe Rosberg în primul viraj. În turul 8/52, pneul stânga-spate al monopostului liderului a cedat. La o primă vedere, părea că este vorba de cunoscuta problemă a maşinilor Mercedes, care obişnuiesc să uzeze cauciucurile mai mult decât altele.
Profitând de necazul lui Hamilton, Vettel a preluat conducerea cursei, urmat de Rosberg, de Adrian Sutil şi de Felipe Massa. Brazilianul de la Ferrari a avut un start execpţional, ajungând în primul tur de pe locul 11 pe poziţia a cincea. Însă în turul 10, gum