CX-7 facelift aduce mult-dorita versiune diesel. CX-7 este la fel de atrăgător şi sportiv precum îl ştiam. Însă acum vine cu un mare atu: poate fi şi diesel!
Multe ridicări de sprâncene a generat Mazda atunci când şi-a lansat SUV-ul în 2007. În primul rând, în semn de apreciere al designului curajos şi sportiv, iar în al doilea rând, datorită soluţiei tehnice pe care a ales-o.
Constructorul nu s-a complicat cu o paletă largă de motorizări. A ales o variantă cât se poate de simplă, dar în acelaşi timp îndrăzneaţă. CX-7 trebuia să fie diferit şi în consecinţă a primit în dar motorul ce echipa versiunile MPS: un 2.3 DISI turbo de 260 CP. Nici urmă de alternativă la orizont.
Cu acest ingredient picant pentru acest segment, CX-7 reuşea să-ţi fure un zâmbet şi să te facă să uiţi uneori că te afli într-un SUV ce concurează cu Honda CR-V sau Toyota RAV4. Însă într-o Europă şi într-o clasă în care trei sferturi din modelele vândute sunt diesel este greu să te impui cu un astfel de artificiu şi cu un consum urban ce începe cu cifra 2. Într-un final, cei de la Mazda s-au supus voinţei populare şi, în urma facelift-ului pe care CX-7 l-a primit în toamna trecută, a apărut şi mult-dorita motorină sub forma unităţii MZR-CD Euro 5 de 2.2 litri şi 173 CP.
Elemente noi de design
La exterior, noua versiune restilizată păstrează şi accentuează linia sportivă moştenită, aducând şi elemente de noutate, precum grila în cinci puncte şi spoilerul frontal ce adăposteşte noi faruri de ceaţă. Caracterul premium este de asemenea subliniat, atât grila, cât şi pragurile laterale înglobând accesorii cromate.
Poate ceva mai evidentă este reorganizarea elementelor bordului, cu volanul adoptat de la Mazda3 şi un display mic în partea superioară a consolei centrale. CX-7 a fost şi a rămas un SUV sportiv, exact aşa cum l-au gândit de la început cei de la Mazda.