Constructorul susţine că lucrările sunt de calitate şi că vinovaţi sunt şoferii care-şi parchează maşinile pe trotuar.
Bulevardul Mihai Eminescu din Botoşani poate fi cotat drept una dintre cele mai scumpe străzi din ţară. Şi asta pentru că municipalitatea a cheltuit până acum peste 10 milioane de lei pe tot felul de experimente urbanistice indicate de proiectanţii lucrării.
Beton spart, pavele sărite
Mai întâi asfaltul a fost înlocuit în zona centrală cu pavele, iar pe trotuare a fost turnat iniţial beton amprentat. După prima iarnă, betonul amprentat s-a spart, iar pavelele puse pe carosabil au sărit din cauza traficului. Reabilitarea trotuarelor şi a străzii a durat aproape doi ani, timp în care bulevardul a fost închis circulaţiei pe anumite porţiuni. La mai puţin de un an de la recepţia făcută de Primărie, lucrările trebuiau reluate. Firma care a câştigat licitaţia a dat însă faliment, iar garanţia lucrării depusă în bancă a dispărut fără urmă.
Pe bulevard se fac acum noi lucrări de modernizare. Iar pentru a evita să se mai toarne pe trotuare beton amprentat, edilii au decis să importe tocmai din China un granit special care costă 60 de lei metrul pătrat. Aceste noi reparaţii vor costa în final bugetul local 400.000 de lei, însă se pare că nici de această dată trotuarele de pe Bulevardul Mihai Eminescu nu vor ţine prea mult.
„Se remediază din Mers“
Granitul chinezesc a început să se desprindă placă cu placă sau să crape înainte ca lucrarea să fie finalizată. Edilii nu văd niciun fel de problemă şi spun că încă nu a fost făcută recepţia lucrării. „Într-adevăr, au sărit câteva plăci, dar se poate remedia din mers pentru că încă se mai lucrează la trotuare. O să vedem la recepţia lucrării şi dacă nu iese bine, o să cerem să facă din nou reparaţii. Vor reface lucrarea pe cheltuiala lor, pentru că noi nu ma