Constructorul roman de automobile Dacia reprezinta un bun exemplu pentru companiile locale si economia romaneasca. "Compania de automobile a aratat ca se poate, chiar si intr-o perioada nefasta", a declarat Liliana Solomon, sefa celui de-al doilea operator de telefonie mobila de pe plan local, Vodafone, intr-un scurt interviu acordat Wall-Street.
“Daca ne uitam la datele oficiale referitoare la evolutia economiei romanesti putem observa ca, din pacate, inca avem scadere. Dar vestea buna este ca scaderea economica estimata pentru primul trimestru si intreg anul 2010 este mai mica decat cea inregistrata anul trecut.”
Iar aceasta tendinta foarte buna, in opinia lui Solomon. “Daca ma uit la impactul pe care l-a avut recesiunea asupra diverselor piete, pot sa spun care vor fi primele industrii ce vor iesi din criza.”
Daca cererea de produse sau servicii va creste in afara Romaniei, atunci companiile care exporta vor fi primele care vor simti o revigorare. Automobile Dacia reprezinta un bun exemplu in acest sens. Desi vanzarile companiei pe plan local au fost afectate, ca intreg sectorul auto, cererea de automobile sub acest brand a crescut in alte tari din Europa.
“Astfel, s-a creat un lant in industrie. Productia de automobile a mers bine, cererea a fost satisfacuta, ceea ce inseamna ca economia se misca”, spune sefa Vodafone.
Un rol important in revenirea economiei romanesti si, implicit, a companiilor prezente pe piata locala, il are Guvernul.
Cu siguranta ca in orice tara Guvernul are un rol semnificativ in ceea ce priveste iesirea din criza. De exemplu, arata Liliana Solomon, daca leul se devalorizeaza, clientii Vodafone nu mai cumpara produsele si serviciile pe care le ofera compania, din lipsa banilor. In 2009, continua ea, am avut de-a face cu un an destul de bun din acest punct de vedere, intrucat nu au existat fluctuatii mar