Sensibilitatea pretului la produse si creativitatea financiara va poate ajuta sa prosperati in orice economie, scrie Entrepreneur.com
Expertii spun ca pentru a rezista tornadei economice provocata de ipotecile pentru casa, de colapsul bancilor de investitii si de “schizofrenia” burselor, proprietarii de afaceri trebuie sa fie vigilenti. Modificarile la preturi, la marketing si la transferul de bani ar putea fi necesare, dar valorile centrale si scopurile care au inspirat antreprenorii pentru a lansa afacerea lor sunt aceleasi in ciuda acestei stari de colaps.
“Niciodata nu veti vrea sa compromiteti calitatea produsului dumneavoasta”, a declarat Vincent Williams, proprietar a doua restaurante din Los Angeles. “Indiferent de ce se intampla, oricat de puternic ar fi, chiar daca nu voi avea profit, daca voi continua sa ofer catre consumatori calitatea produsului neschimbata, voi mai avea o sansa. Aceasta filosofie a platit dividende. Chiar acum, cand am putea fi loviti din cauza economiei, cand oamenii aleg intre a cumpara benzina si a manca in oras, ei ne gasesc pe noi ca pe un loc in care vin sa manance”.
“Multi proprietari de francize au afaceri care vor merge bine in perioade linistite si vor avea succes in perioade dificile”, a declarat Jeff Elgin, CEO al firmei de consultanta pentru francize, FranChoice. Sunt francize, precum restaurantele fast-food sau frizeriile, care ar putea avea “scut impotriva recesiunii” atat timp cat isi mentin calitatea si angajamentul, a mai adaugat acesta.
Totusi, antreprenorii au mai multe emotii decat elevii in prima zi de scoala. De exemplu, o firma de cercetari de piata din Statele Unite a raportat ca 73% dintre detinatorii de mici afaceri interogati cred ca economia Statelor Unite se va inrautati”.
“Aproape 42% dintre proprietarii de afaceri ne-au declarat ca in acest moment au probleme cu transferul de