Mărcile de bere investesc milioane de euro în campanii de publicitate pe televiziune pentru a cuceri consumatori loiali În piaţa berii se desfăşoară cel mai dur război de marketing din Mărcile de bere investesc milioane de euro în campanii de publicitate pe televiziune pentru a cuceri consumatori loiali
În piaţa berii se desfăşoară cel mai dur război de marketing din businessul autohton. Zi de zi, mărcile de bere se află într-o luptă acerbă de comunicare pentru a câştiga cote de piaţă.
De ani buni, berea nu mai este în România un produs care se consumă cu precădere în sezonul cald. Concurenţa între producători este atât de mare, încât campaniile de comunicare se derulează pe parcursul întregului an, fără vreun moment de respiro. Cine apucă să respire... pierde! Mărcile de bere se bat în imagine.
În jurul acestui element se construiesc strategiile de marketing ale producătorilor de bere. În România, cele patru companii multinaţionale - Ursus Breweries, InBev, Heineken şi URBB - împreună cu producătorul autohton European Food se află într-o competiţie permanentă în câştigarea cotelor de piaţă, iar promovarea este determinantă în această luptă.
Reclama la bere curge continuu
Motoarele publicităţii pentru mărcile de bere nu s-au oprit la începutul acestui an, aşa cum se întâmplă de obicei în alte pieţe. Este adevărat, mai ales pe televiziune, se difuzează în ianuarie spoturi rămase din contractele anului precedent. Dar monitorizările Alfa Cont arată că, în primele patru luni ale acestui an, numărul de inserţii pe tv, presă şi radio a fost de 26.644, cu 2.000 mai mare decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Volumul brut de publicitate consumat în perioada amintită a acestui an s-a ridicat la 58,1 milioane de euro (calculat pe tarifele listă de publicitate), cu 7% mai mare decât anul trecut. Războiul de imagine al mărcilor de b