Căile ferate au găsit vinovaţii pentru accidentul care a avut loc în această dimineaţă între Lehliu şi Săuleşti: cei doi mecanicii ai trenului de marfă care a ciocnit o altă garnitură, deoarece nu s-au oprit la semnalul de avertizare care era stins, potrivit directorului general al CFR Marfă, Mihai Frăsinoi. "Nu este încă 100% sigur, dar se pare că cei doi mecanici ai trenului sunt vinovaţi de prodecerea accidentului pentru că nu au oprit în dreptul semnalului stins, deşi atunci când un semnal este stins sau dă semne de funcţionare defectuoasă ei au obligaţia să o facă. Aceştia nu au oprit şi nici nu au mers cu prudenţă în continuare. Aveau, de asemenea, obligaţia să circule cu 20 de kilometri la oră, pentru a frâna din timp în caz de obstacol, însă aceştia au circulat cu 45 kilometri la oră", a explicat directorul general al CFR Marfă, Mihai Frăsinoi.
Dacă cei doi mecanici vor fi găsiţi vinovaţi în urma anchetei, ei şi-ar putea pierde locurile de muncă.
El a mai spus că în maximum cinci zile se vor şti concluziile finale legate de accidentul feroviar de pe ruta Bucureşti-Constanţa.
Citiţi şi:
Constanţa: Două ore întârziere pentru Rapidul Constanţa - Bucureşti din cauza incidentului de la LehliuUn tren încărcat cu produse petroliere a deraiat la Boju, în judeţul ClujCFR reduce viteza din lipsă de baniÎntârzieri de un an la lucrările pe calea feratăIncredibil: 206 restricţii de viteză pe doar 610 km de cale ferată
Două trenuri de marfă s-au ciocnit în acestă dimineaţă între localităţile Săruleşti şi Lehliu, pe magistrala Bucureşti-Constanţa.
"Lucrăm în prezent cu două ipoteze: eroare umană sau defecţiune tehnică. Mecanicul celui de-al doilea tren spune că a trecut de primul semnal pe lumina galbenă, la al doilea semnal era tot lumina galbenă, deci putea să meargă în continuare. Nu îşi explică cum d