Pentru toate apartamentele de la nivelul asociațiilor/blocurilor din Cernavodă au fost încheiate convențiile de facturare individuală.
În urmă cu șase ani, RAJA Constanța a lansat la nivelul județului campania de încheiere a convențiilor de facturare individuală la nivelul asociațiilor/blocurilor/ condominiilor.
Campania a avut ca obiectiv principal evitarea debranșării întregii asociații, în caz de neplată a contravalorii consumului de apă a vreunui utilizator din cadrul unui condominiu. Facturarea individuală pe apartamente este o soluție civilizată, prin care se va respecta regula „Consumatorul plătește”, iar la nivelul asociațiilor de locatari/proprietari nu vor mai exista cazuri în care utilizatorii bun-platnici să sufere de lipsa apei, din cauza datornicilor, în urma aplicării măsurii de debranșare pentru recuperarea debitelor. Dar această campanie a venit și în sprijinul celor care aveau datorii. Pentru toți aceștia, RAJA Constanța a încheiat procese verbale de eșalonare pe termen lung, ceea ce înseamnă că ratele pentru achitarea debitelor au fost foarte mici și se încadrau în limita suportabilității, din punct de vedere financiar, pentru orice familie.
Practic, în urma încheierii convențiilor cadru de facturare individuală a consumurilor de apă şi canalizare, pe baza tabelelor cu consumurile defalcate, primite de la asociaţii, RAJA Constanţa poate emite lunar factura pentru fiecare apartament în parte, din cadrul unei asociatii de locatari / proprietari. Ca și în cazul plăților pentru energie, telefonie sau cablu TV, și plata apei se va face individual. În aceste condiții, RAJA Constanţa va putea actiona direct asupra debitorului pentru recuperarea creanțelor, fără ca aceste acțiuni să aibă un efect negativ și asupra abonaților bun-platnici de la nivelul asociațiilor. Mai precis, RAJA Constanța nu va mai aplica măsura de debranșa