THE ECONOMIST: Vechea si obosita locomotiva germana. Pe masura ce zona euro se intoarce in recesiune, Germania isi incetineste, la randul sau, motoarele. Sperantele intregii Europe atarna de Germania, vazuta ca o locomotiva greoaie, dar care continua sa pufaie chiar si atunci cand regiuni intinse ale zonei euro reintra in recesiune. Optimistii sunt de parere ca, atata timp cat cea mai mare economie a continentului creste, si vecinii sai mai au sanse sa iasa la suprafata. Statisticile din 14 august confirma ca PIB-ul Germaniei a crescut in trimestrul doi fata de trimestrul unu, insa cu doar 0,3%. Mai bine decat Franta, care a ramas pe zero, decat Spania (minus 0,4%) sau Italia (minus 0,7%). Totusi, cu o evolutie atat de modesta, se mai poate pune problema ca Germania sa-si scoata vecinii din mlastina?, s eintreaba cei de la The Economist citati de Capital.ro
Interviu Mihai Voicu: "Suntem interesati sa penetram piata Rusiei cu produse romanesti". Strategia Nationala de Export (SNE) a pus accentul pe stimularea si dezvoltarea exportului, in special pe pietele din afara UE, avand ca piete tinta importante: Rusia si tarile spatiului ex-sovietic, Orientul Mijlociu, China, India, Brazilia. Strategia de intrare pe aceste piete are in vedere o sustinere consistenta a prezentei lor pe piata prin participarea la targuri si misiuni economice sau furnizarea catre mediile de afaceri de informatii si oportunitati de piata. Suntem preocupati sa imbunatatim caile cele mai bune ca exporturile romanesti sa fie prezente pe aceste piete tinta. In ceea ce priveste piata Rusiei, suntem interesati sa penetram aceasta piata cu produse romanesti - constructii de masini, echipamente si produse industriale, subansamble, mobila, incaltaminte, vinuri, alte produse agro- alimentare, a declarat Mihai Voicu intr-un interviu acordat Bursa.
Nouriel Roubini promite Europei o criza