18 tone de alimente au ajuns zilele trecute la sătenii dintr-o localitate pierdută în Delta Dunării. Acţiunea umanitară a fost organizată de „Off Road Adventure România", un club sportiv care de 11 ani ajută românii din cele mai izolate locuri din ţară.
14 aprilie 2011-întâlnire la marginea Bucureştiului, spre Autostrada Soarelui. Voluntarii poartă uniforma clubului. Participă la volanul propriilor maşini, cu tracţiune integrală, roţi pentru drum greu şi motoare cu o herghelie de cai-putere sub capotă. Plecăm la drum pe o vreme care ne biciuie cu ploaie şi vânt. Doar şapte grade în atmosferă. S-au întâlnit primele 13 maşini, în Capitală. Altele vor veni direct la Tulcea. Coloana din Bucureşti are prima oprire la Feteşti, la o fabrică de conserve de legume, unde trebuie încărcate patru tone de marfă. Unul dintre voluntari exclamă-asta e o acţiune românească, dar cel mai mare aport l-au avut patronii arabi ai unei fabrici de conserve. Discuţia preliminară acţiunii de acum, a voluntarilor cu patronii din Feteşti, a fost ceva de genul-vrem să ajutăm oameni în suferinţă din ţara asta. Şefii n-au avut nevoie decât de câteva minute, până să se decidă-patru tone. Scurt şi la obiect. Pe urmă ni se spune de unele fabrici cu patroni români, la care voluntarii au purtat discuţii, zile în şir, fax-uri, mail-uri, promisiuni. Pentru ca, în final, să primească fie un salut cordial, fie o cutie cu biscuiţi. Ajungem la Tulcea. Altă etapă de încărcat marfă. De data asta, la un supermarket.
Opriţi pe Dunăre de autorităţi
15 aprilie-la ora şapte, coloana de maşini porneşte spre zona şantierului naval. Maşinile urcă, una după alta, pe două gabare. Manevrele sunt făcute cu mare atenţie. Să nu loveşti celelalte vehicule, deja parcate, pe trei rânduri. Vom străbate canalul Sulina. Până la „porţile" Mării Negre. Ne-am strâns, cu toţii, peste 60 de oameni. Pe platformele me