Cultura constănţeană e în comă, iar cei care deţin puterea pe plan local au încercat să oprească şi ultimele aparate de respiraţie. Ordonanţa de Urgenţă nr. 63/2010, a avut efecte dezastruoase asupra instituţiilor culturale din toată ţara. Excesul de zel al aleşilor constănţeni a condus la două decizii desprinse din teatrul absurd al lui Ionesco: desfiinţarea Operei, care funcţiona neîntrerupt de 54 de ani, soldată cu lăsarea pe drumuri a artiştilor lirici şi subordonarea prestigiosului Muzeu de Artă faţă de... Muzeul de Arheologie.
A urmat şomajul tehnic, ce ruşine!, în condiţiile în care mulţi dintre artişti muncesc mult, au două-trei slujbe ca să se poată întreţine. Şi de multe ori li se reproşează că nu mai dau randament pe scenă. Nu e vina lor că societatea e agonizantă...
Despre cum s-a salvat Opera Constanţa de la o moarte sigură, vorbeşte
în direct, joi de la ora 10.00 la interviu online prin intermediul chat-ului pe site-ul: http://www.ziuaconstanta.ro, managerul instituţiei, soprana Daniela Vlădescu.
Aşteptăm întrebările dumneavoastră prin formularul de comentarii de la sfârşitul articolului sau la adresa interviu@ziuact.ro .
Nota redacţiei: Pentru a păstra coerenţa şi relevanţa discuţiei, nu vom valida comentariile care nu se referă la temele anunţate, care nu conţin întrebări sau care constau în atacuri la persoană.
Întrebările redacţiei:
1. Sunteţi una dintre cele mai reprezentative soprane ale României, însă debutul dvs. în muzică constănţenii ştiu foarte puţin. Când s-a întâmplat acest moment? De ce aţi ales muzica şi nu filosofia sau medicina sau matematica?
DV:Intai de toate nu sunt una dintre sopranele de referinta. Sunt o soprana din Romania. Am debutat in anul V de facultate, la teatrul muzical din Braso. Am ales muzica pentru ca de mica , parintii au considerat ca am un glas frumos si