Piaţa auto din România a ajuns într-o situaţie catastrofală din cauza noului timbru de mediu, în condiţiile în care importurile de maşini second-hand au depăşit cu mult ca vânzări autoturismele produse local, a declarat Constantin Stroie, preşedinte ACAROM şi vicepreşedinte CA al Dacia, în cadrul unei conferinţe organizate de revista Capital. Sursa: EVZ
"Numai în luna iulie s-au importat 26.800 de maşini şi noi la un loc n-am vândut 20.000 de unităţi, în prima jumătate a anului. Acest timbru de mediu ne-a distrus", a spus Stroie.
Potrivit acestuia, exporturile au fost cele care au salvat producătorii auto locali şi cele care au încurajat acţionarii să ţină fabrica în funcţiune.
El a mai spus că în 2012 vânzările de maşini noi s-au ridicat la 80.000 de unităţi, o scădere foarte mare faţă de 2007, când s-au vândut 351.000 de maşini. Stroie a spus că trebuie raţionalizate importurile de maşini second hand şi trebuie rezolvată problema pieselor auto contrafăcute, care reprezintă un dezastru.
Capacitatea totală de producţie în România, Ford plus Renault, este de 500.000 de maşini.
În opinia ministrului Economiei, Varujan Vosganian, actuala formulă a taxei auot a avut la bază un resort populist.
"Există un grad de populism la nivelul clasei politice, care ne împiedică să avem o taxă de mediu corectă. Când vom rezolva problema taxei de mediu ne vom lecui de populism. Ar trebui ca reprezentanţii clasei politice să stabilească pe cine sprijină: industria auto sau aducătorii de voturi", a spus Vosganian.