Compania italiană va reduce numărul modelelor Chrysler şi Dodge, renunţând la planul producătorului auto american de a comercializa brandurile în afara Americii de Nord, cu excepţia Jeep. Italienii îşi propun să aducă modele eficiente energetic pe piaţa din SUA.
Directorul general al Fiat, Sergio Marchionne, urmează să prezinte miercuri planurile stabilite de grupul Italian pentru Chrysler, după preluarea conducerii companiei americane.
Oficialii Chrysler au refuzat să comenteze.
Elementul central al prezentării care va fi făcută de directori ai Fiat şi Chrysler se va concentra pe planul de a aduce noi modele, eficiente energetic, pe piaţa din SUA, utilizând tehnologia grupului Italian, potirivt surselor.
Astfel, vehiculele Chrysler vor fi dotate cu motoare MultiAir, care au un consum redus de carburanţi, au spus sursele.
Fiat a obţinut o participaţie de 20% la Chrysler în schimbul unei tehnologii mai avansate, care să permită producătorului auto american să respecte standardele introduce în SUA privind reducerea consumului de carburanţi.
Programul de restructurare reflectă faptul că Chrysler nu poate deveni viabil numai cu schimbări minore ale strategiei anterioare, referitoare la cele trei branduri ale sale, Chrysler, Jeep şi Dodge.
Jeep va rămâne un brand internaţional, ca urmare a recunoaşterii acestuia la nivel mondial, au mai spus sursele, adăugând că va fi promovat pe pieţe emergente, precum Brazilia.Vehiculele pick-up vor fi comercializate sub brandul Ram, iar marca Dodge va fi o ofertă de nişă.Una din surse a mai spus că există discuţii şi pentru fabricarea unui automobil electric sub marca Dodge.
Brandul Chrysler va fi integrat în marca Lancia, urmând ca vehiculele să aibă aceeaşi platformă. În plus, încercările de a promova brandul Chrysler în afara Americii de Nord vor fi abandonate.Vânzările Chrysler în Stat