România a devenit ţara centrelor comerciale, iar mallul, o a doua casă a românilor. În aceste condiţii, cremele şi parfumurile au plecat după consumatori, care mai au de cheltuit cam 50 de euro lunar pentru produse de înfrumuseţare, scrie revista BUSINESS Magazin .
În toamna lui 2005, compania care deţine franciza pentru brandul britanic The Body Shop pe piaţa românească, Gingko & Sarantis România, închidea cel mai mare magazin al său, situat pe bulevardul Magheru. Dana Tudorache, directorul executiv al The Body Shop în România, motiva atunci că a decis să renunţe la spaţiul din centrul Capitalei din cauza chiriei: "Magazinul a fost închis la expirarea celor 5 ani de contract de închiriere, deoarece proprietarul a pretins o chirie mărită cu aproape 100% (până atunci, The Body Shop plătea pe Magheru o chirie lunară de 8.000 de euro - n. red.), condiţii în care magazinul ar fi operat în pierdere."
Dacă puţină lume îşi mai aminteşte de Body Shop de pe Magheru, cu siguranţă o altă schimbare pe această piaţă a atras atenţia oricui se plimbă prin centrul Capitalei: magazinul Ina Center de la parterul Unirea Shopping Center a fost închis după nouă ani de funcţionare. Deşi era parte a unui centru comercial, Ina Center de la Unirii era văzut ca un magazin stradal şi nu s-a mai pliat pe strategia Unirea, care prevede acordarea de suprafeţe mari unor retaileri de volum. Aşadar, pe fostul spaţiu al Ina s-a deschis un magazin Bershka, iar alt spaţiu mare din Unirea se pregăteşte de venirea H&M.
Magazinele de parfumuri nu sunt privite ca ancore pentru dezvoltarea unui centru comercial, dar centrele comerciale sunt cele în care îşi pun acestea toate speranţele, dat fiind că magazinele stradale nu au adus prea mulţi clienţi retailerilor din domeniu. Închiderea magazinului Ina Center nu a avut, aşadar, de-a