La 2 noiembrie s-au reluat lucrările la canalul Bîstroe, iar din februarie anul viitor va reîncepe navigaţia, anunţă presa rusă. Acestă decizie a fost luată după ce raportul întocmit de La 2 noiembrie s-au reluat lucrările la canalul Bîstroe, iar din februarie anul viitor va reîncepe navigaţia, anunţă presa rusă. Acestă decizie a fost luată după ce raportul întocmit de experţii internaţionali independenţi a arătat că Delta Dunării va fi grav afectată de lucrări.
Canalul Bîstroe va permite direcţionarea marilor fluxuri de mărfuri care traversează Dunărea prin porturile ucrainene. Întreprinderea de stat Delta-Loţman speră să termine proiectul peste doi ani şi jumătate. Până atunci va fi realizat întreg volumul de lucrări de adâncire pe ambele sectoare, cu o lungime totală de nouă kilometri, mai notează presa din Rusia. Construcţia canalului va costa statul ucrainean 100 milioane de dolari, dar cheltuielile iniţiale se vor amortiza în doar şapte ani, precizează cotidianul rus "Expert". Scopul pentru care Ucraina a dorit să construiască acest canal din Delta Dunării este, potrivit gazetei ruseşti, distrugeea monopolului României asupra celui mai important tranzit fluvial. "Reacţia furioasă a celor de la Bucureşti, la continuarea lucrărilor de adâncire a canalului desfăşurate de Ucraina, nu face decât să confirme oportunitatea accelerării lor", mai notează "Expert". Potrivit calculelor Ministerului ucrainean al Transporturilor, reluarea navigaţiei pe Dunăre va atrage până la 60 la sută din tranzitul de mărfuri, pentru că braţul istoric al Dunării, care traversează teritoriul actualei Ucraine, este considerabil mai comod, comparativ cu traseele româneşti, conchide "Expert".
Canalul este colmatat
Deschiderea canalului Bîstroe înseamnă, de fapt, reluarea lucrărilor, de la zero, pe anumite porţiuni, deoarece s-au depus aluviuni pe fund, atâta timp cât u