• Lectura nu mai prezinta interes pentru actualele generatii de liceeni • Preocupati de alte aspecte cat mai putin solicitante intelectual, liceenii formeaza marea masa a "idiotilor culturali", care cunosc bine avantajele tehnologice insa nu au nici o preocupare de a studia in profunzime despre ceva anume • Pasiunea pentru lectura a devenit, in schimb, o aventura pentru o mica parte dintre liceeni deoarece cerintele pietei sunt in opozitie cu un vast bagaj cultural • Practic, aceasta situatie alarmanta conduce, inevitabil, spre inventarea rotii, in mileniul trei, fara ca multi sa-si dea seama de prostia uzitata in acest sens • Lectura se reflecta si asupra lexicului folosit de un om, iar cum adesea acesta nu foloseste mai mult de 800-1.000 de cuvinte, si inteligenta sa este pe masura • Elevii de liceu care renunta la citit se indreapta spre alte activitati, cum ar fi navigarea fara un scop precis pe Internet sau isi pierd timpul prin cluburi si discoteci • Majoritatea elevilor nici macar nu au stiut cine a scris "Romeo si Julieta", "Anna Karenina" sau "Fratii Karamazov", ca exemple banale de lecturi
A cunoaste a devenit in ochii tinerilor o lozinca obosita. Cunoasterea se reduce pentru acestia la manuirea tehnologiei, ceea ce-i face nimic mai mult decat "idioti culturali", in contextul in care lumea pentru ei nu este mai mare decat se poate reprezenta printr-un numar redus de cuvinte. Pasiunea pentru lectura a devenit, in schimb, o aventura pentru o mica parte dintre liceeni deoarece cerintele pietei sunt in opozitie cu un vast bagaj cultural. Practic, aceasta situatie alarmanta conduce, inevitabil, spre inventarea rotii, in mileniul trei, fara ca multi sa-si dea seama de prostia uzitata in acest sens. Totusi, nimic nu le ofera parghiile pentru a face lecturi serioase deoarece si elitele, modelele lor, se reduc la efemerele aparitii televizate ale