Piaţa de leasing ar putea continua să înregistreze pierderi şi în 2010, după ce în 2009 a scăzut cu aproape trei sferturi, până la 1,33 miliarde de euro. Sursa: Vlad Stănescu
Acesta ar fi cel mai sumbru scenariu pe care îl iau în calcul companiile de leasing, potrivit preşedintelui Asociaţiei Societăţilor Financiare din România (ALB), Jean-Claude Boloux.
“Cel mai «negru» ar fi ca piaţa de profil să scadă în acest an la fel ca în 2009 şi, în acest caz, societăţile de leasing ar trebui să îşi oprească activitatea. Sper ca în acest an, piaţa leasingului să se stabilizeze la nivelul anului 2009 sau să înregistreze o creştere de câteva puncte procentuale”, a declarat Boloux, citat de Mediafax.
Oficialul spune că, pentru a obţine noi venituri, societăţile de leasing caută noi segmente de piaţă.
Cea mai drastică scădere a finanţărilor acordate s-a înregistrat pe segmentul auto. Aproape două treimi din finanţări au fost acordate anul trecut pentru achiziţia de autoturisme, în vreme ce vehiculele comerciale grele deţin o cotă de 21%, vehiculele comerciale uşoare de 16%, iar alte tipuri de vehicule de 2% din total.
Piaţa deleasing în cifre:
Scădere de 72% în 2009, faţă de 2008, la 1,33 miliarde euroFinanţările pentru achiziţia de vehicule - scădere 75,2%, la 839,6 milioane de euro, de la de 3,38 miliarde de euro în 2008Finanţările pentru achiziţia de echipamente - scădere de 75,9%, la 261,16 milioane de euro, de la 1,082 miliarde de euroLeasingul imobiliar – scădere de 33,9%, până la 232,65 milioane de lei, faţă de 351,84 milioane de euro în 2008
CITIŢI ŞI:
Ce oferte au producătorii auto pentru programul „Rabla”
Maşina în leasing nu mai are voie în faţa blocului
Leasingul, în lupta supravieţuirii