Este numele unei emisiuni de la Prima TV. Pentru mulţi, probabil, binecunoscută, pentru mine, o noutate. Două mame, din localităţi diferite, îşi schimbă familiile pentru o săptămînă. Familiile trebuie să conţină neapărat un copil, nu ştiu care e situaţia cu soţul, probabil că cele monoparentale nu sînt incluse. Cele două femei dezrădăcinate au nişte prescripţii clare pentru săptămîna respectivă - primele trei zile sînt obligate să se ghideze după regulile celeilalte, titulara casei, după care, în ultimele patru zile, au dreptul să-şi impună propriile lor reguli şi inovaţii. Acum rămîne să înţelegem scopul emisiunii, precum şi să definim mai exact termenul de mamă. Scopul show-ului este, probabil, ca eroinele, mame şi gospodine universale, să-şi dovedească adaptabilitatea în orice situaţie cu caracteristici feminine. Mai pe scurt, să arate că şi meseria de femeie la casa ei îşi are know-how-ul şi profesionalismul propriu, independent de strîmtul context geografico-social. Am spus deja mamă şi gospodină - aceasta este semnificaţia, lărgită, a termenului de mamă, pentru concurentele emisiunii. Pentru că nu contează doar relaţia intrusei cu copilul, ci şi cu casa şi gospodăria în care aterizează. Soţul, cel de-al treilea element rămas în discuţie, este un fel de-a cincea roată la căruţă, din cauza poziţiei mai delicate în care e pus, şi se situează undeva între amic, tovarăş de bîrfe şi anexă la gospodărie. Dintre toate, gospodăria primează. Dacă despre copil şi obiceiurile lui proaste nu poţi spune prea multe, cînd ţi se cere părerea în faţa camerei, fiindcă e şi el/ea, totuşi, o fiinţă umană, în privinţa casei şi a acareturilor necuvîntătoare n-ai decît să vorbeşti orice. Cele mai mari discrepanţe de opinii pornesc tocmai de la starea casei sau a curţii de împrumut. Gospodina română adevărată are un pronunţat spirit critic, care nu-i permite să ignore imperfecţi