Statistica realizată de oficialii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) a arătat că de la începutul anului au fost depuse 550 de petiţii, 64 la sută dintre aceste contestând serviciile prestate de operatorii economici. În reclamaţii au fost sesizate nereguli apărute în cadrul contractelor de prestări servicii în desfăşurare, cum ar fi furnizarea şi distribuirea de utilităţi publice, energie electrică, servicii de televiziune prin cablu sau antene de satelit, de internet, telefonie fixă sau mobilă, servicii de instalaţii termice sau de montare a tâmplăriei termopan, servicii de spălătorie-curăţătorie, etc.
Din total, 150 se referă la bunuri nealimentare defectate în perioada de garanţie sau în afara acestei perioade, telefoane mobile, electrocasnice mari, aparate electronice, aparate electrice de bucătărie sau de întreţinere, produse electronice, calitatea tâmplăriilor PVC, a articolelor de mobilier confecţionate la comandă, afişarea eronată a preţurilor, nerespectarea promoţiilor. Alte 47 petiţii se referă la alimente, calitatea acestora, existenţa la comercializare a alimentelor expirate, neafişarea preţurilor sau la modul de păstrare-depozitare şi comercializare a acestora. „Peste 54% dintre petiţii au fost soluţionate în favoarea consumatorilor, printr-o cale amiabilă găsită împreună cu operatorul economic sau în urma demarării acţiunilor de control amănunţite şi stabilirea unor măsuri ferme de remediere a deficienţelor”, se arată în comunicatul de presă al reprezentanţilor CJPC.
În urma soluţionării acestor petiţii, au fost acordate consumatorilor despăgubiri în valoare totală de 117 642 lei, alte rezultate fiind înlocuirea produselor reclamate, efectuarea unor reparaţii la acestea, achitarea contravalorii produselor defecte care nu au mai putut fi înlocuite sau contravaloarea serviciilor prestate necorespunzător, returnar